Automobiļu koplietošanas, jeb “Car Sharing” biznesa modelis ir ceļā uz to, lai kļūtu par vienu no lielākajiem atklājumiem, kas ielaužas lielajā pasaules transporta industrijā uz palikšanu. Tā kā mūsdienu cilvēki meklē efektīvākus un izmaksu ziņā izdevīgākus transporta līdzekļus, tehnoloģijas nodrošina iespēju rast pārdomātus risinājumus, kas ļauj viņiem to darīt. Uzņēmējiem tas rada milzīgas iespējas apmierināt viņu prasības.

Perspektīvas pārliecinoši mainās

Liela priekšrocība uzņēmumiem, kas pēta automobiļu koplietošanas biznesa modeli, ir to ienākšana “koplietošanas ekonomikā”, kas jau ir ietekmējusi cilvēku dzīves, darba un sadarbības veidu.

Tā kā globāli automobiļu koplietošanai 2020. gadā ir prognozēta gada pieauguma temps 32% apmērā, par to tagad interesējas vairāki automobiļu un transporta nozares pārstāvji, tostarp automobiļu nomas uzņēmumi un automobiļu ražotāji.

Tomēr jāatzīst, ka automašīnu koplietošanas koncepts nav nekas jauns, un pastāv nelielas bažas par tā popularitātes norietu. Pašreizējie šķēršļi, tostarp pastāvīgs stāvvietu trūkums tādās lielpilsētās kā Londona, kā arī cilvēku spēja uzticēt savu auto svešinieku rokām.

Ņemot vērā iepriekš minēto, jaunais pastāvīgās tiešsaistes un tehnoloģiju inovācijas laikmets varētu pierādīt, ka automobiļu koplietošanas nozare beidzot īsteno savas milzīgā potenciāla iezīmes.

Jauna tiešsaistes ēra

Starp tehnoloģijām, kas piespiež uzņēmumus apsvērt automašīnu nomas piedāvājumu, ir autonoma braukšana. Tas ir veids, kā atbrīvot izaugsmi blīvi apdzīvotās vietās, kur savākšanas vietas var ietekmēt kopīgu transporta līdzekļu izmantošanu.

Blokķēde, jeb Blockchain ir vēl viena ražotājiem interesējoša joma, par ko liecina “Porsche” izmēģinājumi. Analītiķi uzskata, ka tas varētu pozitīvi ietekmēt automašīnu dalīšanu, jo cilvēki iegūst tālvadības pulti saviem transportlīdzekļiem, ja tie tiek iznomāti vai nodoti kādai trešajai personai.

Šādas tehnoloģijas veicinātu savienojamību automobiļu vidē kopumā, un tas jau ir labs sākums.

Dati, kas savākti no sensoriem automašīnās, pašlaik tiek izmantoti, lai uzlabotu efektivitāti attiecībā uz autoparka menedžmenta grupām un citām darbībām. Automašīnu koplietošanas gadījumā tas palīdzēs cilvēkiem pārraudzīt viņu izīrēto, jeb dalīto transportlīdzekļu atrašanās vietu.

Drīz vien pilsētas varētu kļūt “gudrākas”, jo būtu lielāka savienojamība starp transportlīdzekļiem un veidoties laba augsne kopīgai sharing-ekonomikai. Mainot patērētāju uzvedību, var pavisam izzust nepieciešamība pēc auto kā personīgā īpašuma, un automašīnu koplietošanas pakalpojumi var radīt jaunu un uzlabotu ietekmi uz pilsētu mobilitāti.

Uzlādējam tirgu

Visbeidzot, nedrīkst parāk zemu novērtēt elektrisko automobiļu potenciālu, jo tas ir vēl viens būtisks apsvērums nākotnei. Daudzi automašīnu koplietošanas pakalpojumu sniedzēji jau darbojas “daļēji vai pilnībā elektriskajos autoparkos”, bet tuvākajos gados šādu auto pielietojums kļūs vēl izplatītāks.

Elektromobiļi ne tikai veicina šo moderno dzīvesstilu, bet arī sniedz ražotājiem iespēju izmēģināt tirgū jaunus produktus un nākotnē pasargāt sevi no jauniem tiesību aktiem par izmešu emisijām pilsētās.

Automobiļu noma arī tiek pozitīvi ietekmēta ar šīm pārmaiņām, jo valdību centieni samazināt emisijas un radīt “gudras pilsētas” varētu veicināt privāto transportlīdzekļu aizliegšanu ap noteiktiem rajoniem. Tādējādi nākotnes attīstības virziens varētu būt elektriskais autoparks, kas ir pieejams, izmantojot automašīnu koplietošanu (Car Sharing).

Nobeigumā

Kaut arī automobiļu koplietošanas industrija gatavojas rītausmai, noteikti ir pietiekami daudz faktoru, lai tas liecinātu par daudzsološu attīstību.

Katru nedēļu tiek dibināti jauni “koplietošanas ekonomikas” koncepta uzņēmumi, un tas pastiprina uzticību starp lietotājiem un jaunā koncepta uzņēmumiem.

Tā, kā koplietošanas tehnoloģiju uzņēmumi mudinās vēl vairāk izpētīt, kā automobiļu koplietošanas uzņēmējdarbības modelis var darboties šo uzņēmumu labā, pavisam droši varam gaidīt strauju transportlīdzekļu un autoparku vadības tehnoloģiju attīstību un izplatību tirgū.